Skip to content

Propozycja gry – Strife

Posted in Gry

Niedawno postanowiłem pożegnać się z League of Legends ( dalej LoL ). Krok dosyć radykalny i nie do końca przemyślany zakończył się poszukiwaniem ciekawego odpowiednika tej gry. Po zagraniu 2 sezonów uznałem, że przyda mi się coś innego, nowego. Zanim jednak poruszymy tematykę MOBA rozwińmy ten skrót, a także zobaczmy co nam proponują na zasadach Free 2 Play.


MOBA – „Multiplayer online battle arena” – autorzy jednak mimo wszystko skłaniają się ku RTS’om ( Real Time Strategy – strategia czasu rzeczywstego ). Kierujemy postacią, często nazywano bohaterem/czempionem za pomocą myszki i poleceń nią wydawanych. Każdy tego typu bohater jest wyposażony w 4-6 umiejętności, z których możemy korzystać za pomocą przypisanych klawiszy ( najczęściej są to QWER ). Postać jest wspomagana przez nasz profil, nasze umiejętności lub specjalizacje. 

Aktualnie przeglądając listę gier godnych naszej uwagi znajduje się:- League of Legends
– Smite
– Dota 2
– Strife [ beta otwarta ]
– Heroes of the Storm [ beta zamknięta ]

Każda gra ma swoje cechy charakterystyczne. Ja dzisiaj postanowiłem zaproponować Tobie zagranie w już otwartą betę Strife.

Gra zachowuje typowe zasady MOBA – mamy dosyć dużą arenę ale postacie dosyć szybko się przemieszczają – duża liczba udogodnień w grze zapewnia dobrym graczom praktycznie nie opuszczanie linii, w której gra.

Specyfika sklepu jest dosyć prosta – cały jest podzielony na kategorie zastosowania przedmiotu. Chcesz zadawać dużo obrażeń z auto-ataku to znajdziesz tu i tylko tu przedmioty. Praktycznie nie masz szans się zgubić w sklepie.

Strife – koniec kłótni i zabójstwa i farmę.

Ciekawe rozwiązanie kończące problemy znane z LoL’a, czy Doty – dobijanie przeciwników i złoto za farmę. Wszyscy gracze w pobliżu z drużyny dostają złoto za zabicie stworka z alei, a zabójstwa i asysty zostały zsumowane. Złoto za zabójstwo i asystę jest zawsze takie samo – suma za zabójstwo jest dzielona między graczy, którzy asystowali przy zabiciu ( min. 200 złota ).

Zakupy 24/h

Przedmioty w sklepie możemy ulepszyć przed meczem ( bezpłatnie lub płatnie ). Dodatkowym atutem jest możliwość wezwania kuriera, który przyniesie Ci przedmioty i nie ulega on śmierci.

Pupile opiekujące się postaciami

Razem z bohaterami będzie towarzyszył Ci pupil, zwierzak, który często uratuje Twój tyłek, a czasem dobije uciekającego przeciwnika. Zwierzaki zostały wyposażone w umiejętność wspomagającą ( domyślnie F ) i 2 umiejętności pasywne z czasem odnowienia, na których działanie mamy mało wpływu, bo np. blokują auto-atak.

Redukcja kłótni i ograniczona obserwacja

Wardowanie mapy rozwiązano w sposób specyficzny – na mapie rozmieszczono strategiczne totemy, które oświetlają mapę przez pewien czas – wystarczy przebiec obok niego ( na mini mapie oznaczone symbolem oka ), aby zaczął działać.

Nie widzimy czasu odnowienia umiejętności sojuszników jak i przeciwników. Nie istnieje coś takiego jak czat ogólny – nie możemy pisać do przeciwnika podczas gry.

System raportowania sojuszników

Co ciekawe – możemy zgłosić tylko sojuszników. System raportowania jest dosyć rozbudowany – możemy zgłosić gracza nawet jeżeli był za dobry w tej grze ( nie powinno go tu być ).

Rankingi postaci i PvP

Każda postać posiada indywidualny ranking zaczynający się od 1500. Obok tego jest ranking PvP i gry rankingowe od 25 poziomu doświadczenia. W grze można osiągnąć nawet 70 poziom.

Zapraszam do oglądania filmiku aby pokazać coś, czego nie powiedziałem, a powinniście wiedzieć.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: