Skip to content

Znikająca poczta

Posted in praca

zdjęcie autorstwa hieu le

-„Tak słucham”
-„Bartek? Posłuchaj, mam problem z pocztą… Nie wysyłają się i nie odbierają kolejne maile”
-„Pani też?”
-„Jak to ‚też’?”
-„Dobrze, zaraz tam będę…”


Tak mniej więcej spędziłem dzisiejsze, a w zasadzie wczorajsze dwie godziny pracy. Zdecydowałem się darować sobie publikację posta o godzinie około 23:00 CET i przenoszę go na jutro, znaczy dziś.
Z niewyjaśnionych mi bliżej przyczyn zaczął szwankować masowo w komputerach klient poczty Microsoft Outlook 2007.

by Loic Djim

Pierwsze zgłoszenie w tego typu sprawie otrzymałem około 11:00. Nastąpiło totalne wręcz zmulenie programu i nie mógł sobie poradzić z dwunastoma wiadomościami. Co ciekawe – kiedy wykonywałem testy na poprawność konfiguracji nie było problemu i maile testowe dochodziły na pocztę. W danej chwili nic nie przychodziło mi do głowy. Próba założenia drugiego, identycznego konta kończyła się błędem 0x8004060207, który w zasadzie nie wiele wnosił do sprawy. Samo jednak zalogowanie się bezpośrednio na pocztę działało bezproblemowo. Co więcej – udało się odebrać korespondencję na innym komputerze, tyle tylko, że na wersji M$ Outlook 2013.

Drugie wezwanie około godziny 13:30, o którym mowa we wstępie. Gdy tylko przybiegłem do sekretariatu poczułem się trochę jakbym wpadł w dziwne miejsca z takich, jak są w horrorach. Kiedy zaczynałem dłubać przy kliencie poczty dowiedziałem się:” Tu co chwila pojawiają się dziwne komunikaty.” I najlepsze:
„Nie wiemy, czemu tak jest ale już od ponad miesiąca tak się dzieje, że znikają same pliki z pulpitu i korespondencja sama się usuwa, nawet ta, na której nam zależy i my wiemy, żeby jej nie usuwać.”

Niby wszystko wiruje wokół tej samej aplikacji ale dwa całkiem rozbieżne systemy, na których pracuje i całkiem inne zupełnie miejsca, jeżeli chodzi o punkty strategiczne firmy. No bo przecież sekretariat to tylko sekretariat, a do zaopatrzenia dochodzą jedynie wnioski o zapotrzebowanie na konkretne rzeczy typu: olej, czy nowe odzienie dla pracowników.
Może dziś jeszcze mnie natchnie, a może „dziś”…

No powiem szczerze, że dosyć ciekawa zagadka i zagwostka dla głowy i firmy.

 

3 komentarze

  1. Anonimowy
    Anonimowy

    gdyby to był sam Outlook Express to sprawa w miarę prosta: maile nie dochodzą, bo OE obsługuje plik bazy do 2GB, wiec należy w programie utworzyć nowy katalog, np.: Skrzynka odbiorcza 2015, wyłączyć program, wejść do katalogu bazy, zmienić nazwę pliku Skrzynka Odbiorcza na Skrzynka Odbiorcza 2015, włączyć OE i program sam utworzy nowy plik danych, a stare maile (odbiorcze) będę w nowo utworzonym katalogu.
    W przypadki MS Outlook 2013 wzwyż jest trochę inaczej: jeżeli MS Outlook jest zainstalowany na systemie FAT, to też ta sama sytuacja co wyżej. Jeżeli już na NTFS to sprawa znikających maili to może wina programu antywirusowego (ostatnio np. NOD waruje i jego nowe aktualizacje nie pozwalają lub robią dziwne rzeczy). Wyłączyć (o ile posiadasz NOD-a w firmie) NOD-a i sprawdzić. Gdy to nie pomoże….. ??? próbować…

    9 maja 2016
    |Reply
    • Właśnie dziwny fenomenem tych komputerów jest to, że na jednym wykłada się POP3, a na drugim IMAP. Nie mogę pojąć dlaczego.
      Obstawiałem błędną konfigurację z home.pl, jednak identyczna konfiguracja w innych stacjach roboczych śmiga bez problemu.

      9 maja 2016
      |Reply
  2. […] się teraz na podsumowanie w zasadzie z ostatnich 4-5 dni. No i przede wszystkim rozwiązanie znikającej poczty, która chciała mi spędzić sen z powiek. Wróci też dzisiaj długo już nie poruszany temat […]

    16 maja 2016
    |Reply

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: